O nás

Humanoddity je český projekt, založený v roce 2019. Snažíme se nejen o vytváření sociálně a environmentálně zodpovědnějšího oblečení, ale také se vymezujeme vůči fungováni tradičních oděvních značek a módnímu průmyslu obecně. Vadí nám manipulace se zákazníkem a neustále se měnící trendy. Vadí nám, jak netransparentní celý proces je. Vadí nám, že máme dost oblečení na dalších 100 let a přesto se každých pár měsíců koná fashion week, kde nás značky přesvědčují o tom, že svetr co jsme zdědili po babičce není dost cool.

Proč to děláme?

Vědět “PROČ” značka existuje a jaký je její cíl je zásadní pro pochopení rozhodnutí, které dělá. Humanoddity nebyl, není a nebude projekt existující jen kvůli vidině zisku. Vlastně po 4 roky co se značce věnujeme, jsme ze značky nevydělali nic. A možná bychom to dnes už ani nedělali, kdybychom chtěli na prodeji oblečení jen rychle vydělat.
Humanoddity existuje, protože milujeme práci s oblečením. Už na základní škole jsme plánovali naši první značku a tohle téma nás vždy přitahovalo. Dnes se tato fascinace propojuje s vytvářením něčeho, co má smysl a přesahuje to samotné kousky oblečení. Baví nás dělat věci jinak, bořit tabu a vytvářet blueprint pro fungování (oděvní) značky, která patří do 21. století.

V čem jsme jiní?

Kromě toho, že vyrábíme z certifikovaných a deadstock látek v české republice (více v článku o udržitelnosti) se snažíme budovat transparentní a comunity-based podnikání. Neztotožňujeme se se způsobem, jakým většina značek funguje a komunikuje. Vytváření kvalitního produktu je pro nás stejně důležité, jako vzdělávání a komunikace v rámci naší komunity a dál. Za zásadní vnímáme měnění aktuálního statusu quo – kdy je zákazník vnímán jako komodita se kterou se dá manipulovat a nakládat podle libosti. Preferujeme sdílení informací a kultivování člověka, který je schopný dělat uvědomělé a informované rozhodnutí.

Kdo stojí za projektem?

Jmenuju se Daniel Weber a jsem jeden ze spoluzakladatelů značky Humanoddity. Většinu času trávím vytvářením vizuálního obsahu pro značku. Ať už se jedná o návrhy oblečení, nebo prezentaci na sociálních sítích. Práce s oblečením mě extrémně naplňuje, ale vnímám jako zásadní hledat zodpovědný přístup k produkci i samotné propagaci. Humanoddity pro mě nepředstavuje jen oblečení, ale je to způsob jak otevírat s ním související témata a měnit svět k lepšímu.

ig: @danikweber

Ahoj, jsem Tomáš a jsem druhou částí Humanoddity. Momentálně jsem studentem marketingové komunikace na vysoké škole. Svůj čas v projektu věnuju distribuci zboží, administrativním záležitostem a produkci. Smysl a motivaci vidím v možnosti ovlivnění vnímání oděvního průmyslu, který momentálně nesplňuje etickou a ekologickou úroveň 21. století

ig: @moyavec

Jak jsme se sem dostali?

Značku jsme založili v roce 2019 s první várkou triček šitých v České republice. Věděli jsme od začátku, že nechceme tisknout na “prefabrikované” oblečení, ale chceme si dělat věci sami. V této době jsme si samozřejmě osahávali všechny možnosti a zkoušeli jsme udělat co nejvíce chyb z kterých se můžeme poučit (nebo to tak alespoň vypadalo).

V roce 2021 jsme vytvořili větší kolekci, která obsahovala námi navržené střihy a větší rozmanitost produktů. Poprvé jsme na přímo spolupracovali se zlínským krejčovstvím a vznikla tak kolekce na kterou jsme doteď pyšní!Kolekce nesla název Boys and flowers a točila se kolem imaginárního květinářství. V této kolekci vznikly také naše legendární plátěné tašky.

Od roku 2021 se také více zaměřujeme na budování komunity na sociálních sítích. Sdílíme zde nejen procesy výroby, ale i náš život. Přijde nám jako zásadní, aby zákazník věděl, kdo stojí za výrobou produktů. Také ale pomocí našich sociálních sítí sdílíme tipy pro udržitelnější šatník a šíříme povědomí o rychlé módě!

Kolekce SS23 byla opět velkým skokem co se týče naší práce s oděvem. Začali jsme experimentovat se složitějšími kousky, jako jsou košile a kalhoty. Také samotnou prezentaci produktů jsme posunuli na novou, pro nás ještě neobjevenou úroveň.

Přečti si víc: